معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد:

سوم خرداد ماه یک روز مهم و معنوی است

یزدفردا "معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد با اشاره به نزدیک شدن سوم خرداد ماه و تقارن مناسبت های ولادت حضرت زهرا(س)، ولادت امام خمینی(ره) و سالروز آزادسازی خرمشهر با یکدیگر، حرکت امام خمینی(ره) را برگرفته از آموزه های دینی و رفتاری حضرت زهرا(س) دانست و از بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران به عنوان اسلام مجسم در عصر حاضر یاد کرد.

به گزارش یزدفردا به نقل ازروابط عمومی استانداری یزد، " غلامحسین دشتی" در نشست اعضای ستاد استانی مناسبت سوم خرداد و روز حماسه و پیروزی که در محل سالن شهید موحدین استانداری برگزار شد، خاطرنشان ساخت: سوم خرداد ماه یک روز مهم و معنوی است که مجموعه فعالیت ها و اقدامات مهم و بزرگ انقلاب در آن روز تجلی پیدا کرد.

وی افزود: باورها و آرمان های دینی مردم ایران اسلامی که در راس آن دفاع از انقلاب اسلامی است در روز سوم خرداد ماه نمایان شده است.

معاون استاندار در بخش دیگری از سخنان خود به تغییر و تحولات چند ماه گذشته در خاورمیانه اشاره و تصریح کرد: با موج جدیدی از بیداری اسلامی که در خاورمیانه شکل گرفته است این منطقه بزرگ و متمدن در حوزه های مختلفی چون اقتصاد، تجارت، فرهنگ و ... به جایگاه خود برخواهد گشت.

وی اظهار داشت: از دهه 70 به بعد غرب و نظام های سلطه بازتولید فرهنگی نداشته و برای تحولات فرهنگی هیچ برنامه ای ارائه نکرده اند و مدل جدیدی از تغییر و تحولات در منطقه خاورمیانه در حال طراحی و اجراست که مرکز اصلی این طراحی ایران اسلامی است.

دشتی افزود: آسیا و خاورمیانه نقش تولید فکر و سیاست در جهان را ایفا می کند که کشور ایران در این زمینه نقشی اساسی و مهم دارد.

وی تصریح کرد: مذهب تشیع در ارتباط با تولید فکر و فرهنگ سازی در منطقه میدان دار بوده و اعتراض بر علیه حاکمان زور و زرو زیور و سر دادن شعار های جهاد و شهادت برگرفته از آرمان های دینی است که محور آن ها مذهب تشیع و مبتکر مدل اجرایی آن در عصر حاضر حضرت امام خمینی(ره) است.

در این نشست نحوه هماهنگی و پشتیبانی برنامه های پیشنهادی دستگاه های اجرایی استان در خصوص روز سوم خرداد ماه ارائه و در پایان تصمیمات لازم تخاذ شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا